Van 7 t/m 10 december zijn er 21.000 kerstpakketten ingepakt door ruim 200 medewerkers van horecagroothandel Bidfood en sapfabrikant Riedel. De pakketten worden landelijk verspreid onder klanten van de voedselbank en bevatten levensmiddelen waarmee zij de feestdagen kunnen vieren.
"Het is mooi om te zien dat bedrijven hun producten, locaties en diensten - buiten hun reguliere activiteiten om - ter beschikking stellen voor ons,” vindt bestuurslid Voedselbanken Nederland Jan van Veldhuizen. “Bovendien zijn de effecten van de coronacrisis dit jaar ook bij de Voedselbanken duidelijk merkbaar.
In heel Nederland is het aantal aanvragen gestegen met 8 procent en in Amsterdam zelfs met 40 procent. Het is fantastisch dat we deze mensen nu een extra pakket met feestelijke producten kunnen aanbieden. Zo creëren we voor iedereen glans tijdens de feestdagen.”
Unilever organiseert een dergelijke actie dit jaar voor de tiende keer in Rotterdam, samen met partners Nationale Postcode Loterij, Iddink, Mars Wrigley, dr. Oetker, Muller transport, Bieze foodgroup en Upfield. Vorig jaar haakten Bidfood en Riedel voor het eerst aan, toen werden de kerstpakketten ingepakt vanuit het distributiecentrum van Bidfood in Ede. Wegens succes van deze actie werd besloten om het initiatief dit jaar opnieuw en volledig corona-proof op te zetten, ditmaal vanuit de vestiging van Bidfood in Amsterdam.
Contactgegevens
-
- Marlies van Amerongen-Boomars
- marlies.boomars@voedselbankennederland.nl
- + 31 (0) 6 4933 6894
-
- Hans Schoenmakers
- Bestuurslid Communicatie Voedselbanken Nederland
- Hans.Schoenmakers@voedselbankennederland.nl
- +31(0)6 53469885